Το 1ο Ράλλυ Σπρίντ Κισσάβου είναι γεγονός

Η Skoda αποκάλυψε τη νέα, πολλά υποσχόμενη, Fabia

Η Skoda ξεκίνησε τη σταδιακή αποκάλυψη της νέας Fabia με μία σειρά φωτογραφιών και video με τη νέα έκδοση, καμουφλαρισμένη, στους χιονισμένους δρόμους των Αυστριακών Άλπεων. Αν και δυσδιάκριτες, οι εξωτερικές γραμμές εντυπωσιάζουν ενώ σύμφωνα με την εταιρία, η Fabia θα προσφέρει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους, αυξημένη άνεση και, χάρη σε προηγμένες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης οδηγού, ακόμη υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας. 


Παράλληλα, περισσότερο από δύο δεκαετίες μετά το ντεμπούτο της, το νέο μοντέλο θα παραμείνει πιστό στις κλασσικές αξίες των Τσέχων όπως ποιότητα, αξιοπιστία, υψηλή χρηστικότητα και εξαιρετική πρακτικότητα. 


Η τέταρτης γενιάς Fabia συνεχίζει μία εξαιρετική ιστορία επιτυχίας που ξεκίνησε το 1999. Σε 22 χρόνια έχουν πουληθεί περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια μονάδες του δημοφιλούς αυτοκινήτου, καθιστώντας την ένα από τα κορυφαία μοντέλα στην κατηγορία του. Η Γερμανία είναι η μεγαλύτερη αγορά πωλήσεων του αυτοκινήτου για πολλά χρόνια, με την Τσεχία και το Ηνωμένο Βασίλειο να ακολουθούν. 


Το νέο μοντέλο είναι η πρώτη Fabia που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group. Το γεγονός αυτό, έχει άμεση επίδραση στις διαστάσεις του μοντέλου. Με μήκος 4,107 μέτρα, πλάτος 1,78 μέτρα, ύψος 1,46 μέτρα και μεταξόνιο 2,564 μέτρα, είναι από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα στην κατηγορία της.
 

Οι μηχανικοί της Skoda αφιέρωσαν πολύ χρόνο στην αεροδυναμική εξέλιξη του καινούργιου μοντέλου. Σε διάστημα περίπου τεσσάρων χρόνων έγιναν περισσότερες από 3.000 προσομοιώσεις ρευστοδυναμικής, ειδικά για τον σκοπό αυτό. Υιοθετήθηκαν πολυάριθμες καινοτόμες λύσεις, ανάμεσά τους και ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ροής αέρα στον μπροστινό προφυλακτήρα, για καλύτερη αεροδυναμική παράλληλα με αποτελεσματική ψύξη. 


Ως αποτέλεσμα, η Fabia έχει συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μόλις 0,28, εντυπωσιακά χαμηλότερο από αυτόν του προηγούμενου μοντέλου (0,32). Επίσης, το νέο μοντέλο θα είναι το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο στην κατηγορία, κάτι που αναμένεται να έχει αντίκτυπο τόσο στις επιδόσεις όσο και στη μέση κατανάλωση του μοντέλου. 


Τα φωτιστικά σώματα LED, τόσο εμπρός όσο και πίσω, ακόμα και στη βασική έκδοση, στο πνεύμα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας βασίζονται σε μία σύγχρονη οπτική απόδοση των κρυστάλλων.
 

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, με συμμετρικό ταμπλό οργάνων με την κεντρική, ελεύθερη οθόνη που πρωτοπαρουσιάστηκε στα άλλα σύγχρονα μοντέλα της μάρκας και τις οριζόντιες διακοσμητικές λωρίδες με διαφορετικό χρώμα (ανάλογα με τη γραμμή επένδυσης), που τονίζουν το πλάτος του εσωτερικού. Επιπλέον, το Virtual Cockpit θα κάνει το ντεμπούτο του στην καινούργια Fabia.


Σε επίπεδο κινητήριων συστημάτων, θα υπάρχει επιλογή από πέντε προηγμένους και αποδοτικούς 3-κύλινδρους ή 4-κύλινδρους βενζινοκινητήρες, που ταιριάζουν απόλυτα με τη φιλοσοφία του μοντέλου, με χωρητικότητα ανάμεσα σε 1,0 και 1,5 λίτρα και ισχύ από 65 έως 150 PS. Στην κορυφή της γκάμας ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI με ισχύ 150 PS (110 kW), που συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο DSG ως στάνταρ.

Η νέα έκδοση θα διαθέτει τα πλέον προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, προερχόμενα από μεγαλύτερα μοντέλα της Skoda. Οι επιβάτες θα προστατεύονται από έως και εννέα αερόσακους σε περίπτωση ατυχήματος ενώ θα είναι διαθέσιμα σημεία αγκύρωσης/πρόσδεσης isofix για παιδικά καθίσματα - για πρώτη φορά και για το κάθισμα του συνοδηγού. Ο ολοκληρωμένος εξοπλισμός ασφάλειας καθιστά την Fabia ένα από τα ασφαλέστερα οχήματα στην κατηγορία του.
 

Φυσικά, οι Τσέχοι εξοπλίζουν το νέο του μοντέλο με έναν μεγάλο αριθμό Simply Clever εφαρμογών, για κορυφαία χρηστικότητα στην κατηγορία της. Συνολικά 13 νέες λύσεις κάνουν το ντεμπούτο τους, ανεβάζοντας τις συνολικές επιλογές πρακτικών Simply Clever λεπτομερειών στο νέο μοντέλο, στις 43.


Ανάμεσά τους, η αναδιπλούμενη πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, μια ευέλικτη θήκη αποθήκευσης κάτω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών (τέλειος χώρος αποθήκευσης για παλτά ή μπουφάν), μια επιπλέον υποδοχή USB-C στην πίσω πλευρά του κεντρικού καθρέφτη και, για τους πίσω επιβάτες, δύο τσέπες αποθήκευσης smartphone στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων. 

Η νέα Fabia θα αποκαλυφθεί πλήρως τους επόμενους μήνες ενώ στην Ελλάδα αναμένεται προς το τέλος του χρόνου.

Σχόλια