Φέτος συμπληρώνονται 45 χρόνια από την εμφάνιση του πρώτου GTI αυτοκινήτου. Της κατηγορίας που σήμερα αποκαλούμε hothatch. Μιλάμε φυσικά για το VW Golf GTI που κυκλοφόρησε το 1976 και έβαλε το "νερό στο αυλάκι" για όλα τα υπόλοιπα μικρά και οικονομικά αυτοκίνητα επιδόσεων με προσιτή τιμή. Χάρη στο πρώτο Golf GTI το ευρύ αγοραστικό κοινό μπόρεσε να αποκτήσει ένα όχημα που δεν είχε σχεδόν τίποτα να ζηλέψει από άλλα πανάκριβα μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Τουλάχιστον στο θέμα των επιδόσεων.
Έτσι, η VW αποφάσισε να λανσάρει μια επετειακή έκδοση του Golf GTI βασισμένη στην έτσι και αλλιώς πολύ δυνατή Clubsport παραλλαγή που είδαμε νωρίτερα. Το Golf GTI Clubsport 45 λοιπόν, διαφέρει εξωτερικά χάρη στην ακόμη πιο σπορ εμφάνιση που περιλαμβάνει μια νέα μεγάλη μαύρη αεροτομή στο πίσω μέρος συνδυαστικά με την μαύρη οροφή, τιμής ένεκεν στο πρώτο GTI.
Νέες, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα έχουν τοποθετηθεί στον εμπρός προφυλακτήρα ενώ και η εξάτμιση είναι επίσης καινούργιας σχεδίασης. Οι όμορφες 19άρες ζάντες αλουμινίου συνδυάζονται αρμονικά με τις κόκκινες λεπτομέρειες των φρένων ενώ περιμετρικά του αυτοκινήτου θα συναντήσουμε πολλά logo με το αντίστοιχο έμβλημα "45", φωνάζοντας από μακριά πως αυτό το Golf δεν είναι τυχαίο.
Αντίστοιχη σπορ εικόνα επικρατεί στο εσωτερικό με τις κόκκινες ραφές στα καθίσματα και στο ταμπλό να αναλαμβάνουν να σου θυμίσουν οτι έχεις να κάνεις με μια petrolhead κατασκευή που σκοπός της είναι η απόλυτη "διασκέδαση" του οδηγού και των επιβατών.
Στα μηχανικά μέρη δεν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με το απλό Clubsport. Ο 4-κύλινδρος turbo κινητήρας 2.0 λίτρων συνεχίζει να παράγει 292 ίππους και 400 Nm ροπή. Μόνο που στην περίπτωση του "45αριού" η τελική ταχύτητα δεν περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα αλλά αντίθετα έχει αφεθεί ελεύθερη...όσο πάει δηλαδή, χωρίς κόφτη!
Το συλλεκτικό Golf GTI Clubsport 45 αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς. Ετοιμάζεστε;