Η ολοκαίνουργια Skoda Octavia είναι πλέον διαθέσιμη για παραγγελία και στην έκδοση G-TEC, η οποία χρησιμοποιεί ως καύσιμο το φυσικό αέριο (CNG)·
Το μοντέλο λανσάρεται αρχικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) επτά σχέσεων, ενώ την ερχόμενη άνοιξη θα είναι διαθέσιμο και με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Η γκάμα της εμπλουτίζεται με την έκδοση φυσικού αερίου (CNG) και είναι πλέον διαθέσιμη για παραγγελία και στην Ελλάδα, προσφέροντας χαμηλό κόστος χρήσης, χωρίς την παραμικρή παραχώρηση σε επίπεδο οδηγικής απόλαυσης και ασφάλειας.
Και στην έκδοση φυσικού αερίου, το εμβληματικό μοντέλο εντυπωσιάζει για τους χώρους, την ποιότητα, την τεχνολογία, στοιχεία που συνδυάζονται με δυναμικό, μοντέρνο design.
Χρησιμοποιεί ως βάση έναν ειδικά εξελιγμένο κινητήρα 1.5 TSI, που στην έκδοση G-TEC αποδίδει ισχύ 131 PS. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, από τους πιο προηγμένους παγκοσμίως, λειτουργεί με την αρχή του κύκλου Miller, που επιτρέπει πιο γρήγορο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, με αποτέλεσμα τη μικρότερη εισροή αέρα, συνεπώς και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Η συμπίεση για την περίσταση είναι 12,5:1, υψηλότατη για κινητήρα με υπερπλήρωση, με προφανή οφέλη στο βαθμό απόδοσης. Το turbo είναι μεταβλητής γεωμετρίας πτερυγώσεως, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που επιτρέπει την ταχύτερη απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, εξαλείφοντας σχεδόν το turbolag, κάτι που αποδεικνύεται και στην πράξη με τη μέγιστη ροπή των 200 Nm να αποδίδεται μόλις από τις 1.400 σ.α.λ..
Λειτουργεί κατά κανόνα και εξ’ ορισμού με φυσικό αέριο. Ωστόσο,το αυτοκίνητο μεταβαίνει στη λειτουργία βενζίνης, εντελώς αυτόματα, σε τρεις περιπτώσεις. Στην πρώτη, όταν η πίεση στις δεξαμενές φυσικού αερίου είναι κάτω από 11 bar. Στη δεύτερη, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς και στην τρίτη,αμέσως μετά τον ανεφοδιασμό με φυσικό αέριο, όπου ο εγκέφαλος του κινητήρα χρειάζεται λίγα λεπτά (λιγότερα από 5, συνήθως) για να αξιολογήσει την ποιότητα του φυσικού αερίου με το οποίο μόλις ανεφοδιάστηκε.
Ουσιαστικά, η μόνη διαφορά της Octavia G-TEC από τις υπόλοιπες εκδόσεις του δημοφιλούς μοντέλου είναι οι δεξαμενές φυσικού αερίου, στο πίσω μέρος του αμαξώματος, κάτω από το χώρο αποσκευών. Μπορούν να αποθηκεύσουν 17,33 κιλά καυσίμου σε τυπική πίεση 200 bar. Η υλοποίηση είναι απόλυτα ασφαλής, με τις δεξαμενές να έχουν ελεγχθεί επιτυχώς στο εργοστάσιο ακόμα και σε πλήρωση με πίεση 300 bar.
Με πλήρως γεμάτες δεξαμενές, η μέγιστη αυτονομία αποκλειστικά με φυσικό αέριο είναι 500 χιλιόμετρα. Συμπληρωματικά, το αυτοκίνητο διαθέτει και ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας 9 λίτρων, ποσότητα που του εξασφαλίζει πρόσθετη αυτονομία 190 χιλιομέτρων, αυξάνοντας τη συνδυασμένη αυτονομία στα 690 χιλιόμετρα. Περιβαλλοντικά, η καύση του φυσικού αερίου έχει ως αποτέλεσμα 25% λιγότερους ρύπους CO2 από την αντίστοιχη της βενζίνης ενώ τα NOx είναι σημαντικά χαμηλότερα καθώς και οι επιμέρους εκπομπές μικροσωματιδίων.
Η ύπαρξη των πρόσθετων δεξαμενών έχει επιφέρει μία μείωση περίπου 25% στο χώρο αποσκευών, ο οποίος παρόλα αυτά παραμένει περισσότερο από ικανοποιητικός για την κατηγορία, αφού η Octavia φημίζεται για αυτό. Χαρακτηριστικά, ο χώρος των αποσκευών της είναι 455 λίτρα (έως 1.410 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την έκδοση Grand Coupe και 495 λίτρα (έως 1.560 λίτραμε τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την έκδοση Sports wagon. Οι αντίστοιχες τιμές για τις άλλες εκδόσεις της Octavia είναι 600 λίτρα για την Grand Coupe και 640 λίτρα για την Sports wagon.
Στο εσωτερικό, η μόνη διαφοροποίησή της παρουσιάζεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που έχει διαμορφωθεί ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες της συγκεκριμένης έκδοσης καυσίμου. Σε αυτόν, ο οδηγός μπορεί να βρει πληροφορίες σχετικά με την ποσότητα και την ποιότητα του CNG στις δεξαμενές, τη μέση και τη στιγμιαία κατανάλωση, την αυτονομία με CNG όπως και τη συνδυαστική αυτονομία (CNG & αμόλυβδης) καθώς και τη θερμοκρασία ψυκτικού. Αντίστοιχες αλλαγές έχουν γίνει και στις απεικονίσεις του συστήματος infotainment.
Το βασικό προτέρημα ενός μοντέλου που κινείται με φυσικό αέριο είναι το χαμηλό κόστος κίνησης και η Octavia G-TEC επιβεβαιώνει με το παραπάνω τον κανόνα. Η κατανάλωση σε κύκλο WLTP κυμαίνεται από 3,6 έως 4,5 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα. Με τις τρέχουσες τιμές του φυσικού αερίου, αυτό μεταφράζεται σε κόστος που ξεκινάει κάτω από τα 3€ και φτάνει έως τα 3,8€, ανά 100 χιλιόμετρα.
Είναι διαθέσιμη και με τα δύο αμαξώματα, Grand Coupe & Sports wagon. Στην έκδοση Grand Coupe οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στα επίπεδα εξοπλισμού Ambition&Style, ενώ η Sportswagonείναι διαθέσιμη αποκλειστικά στην έκδοση εξοπλισμού Ambition.
Αρχικά, η Octavia G-TEC θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, επτά σχέσεων. Η έκδοση με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων θα είναι διαθέσιμη την άνοιξη του 2021.
Η τιμή της ξεκινάει από τις 24.900€.