Η Toyota δείχνει πως, ακόμα και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, η καρδιά της βενζίνης δεν σταμάτησε να χτυπά. Ο στόχος της; Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας με πάνω από 400 ίππους και χαρακτήρα που μυρίζει… ιαπωνικό πάθος.
Ήταν ένα από αυτά τα πρωινά που ο καφές μυρίζει μηχανή και… υπόσχεση. Και η Toyota αποφάσισε να μας ξυπνήσει. Μετά την παρουσίαση της κεντρομήχανης έκδοσης του GR Yaris στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο έρχεται και η νέα οικογένεια κινητήρων. Ένας τετρακύλινδρος 2.0 λίτρων turbo. Στόχος του είναι να αποδίδει πάνω από 400 ίππους.
Η ιστορία έχει τις ρίζες της σε ένα αγωνιστικό πλαίσιο. Ο κινητήρας δοκιμάστηκε στο Super Taikyu στην Ιαπωνία, με τον ίδιο τον πρόεδρο της εταιρείας, Akio Toyoda, να παίρνει θέση στο τιμόνι του "πειραματικού" GR Yaris. Αυτός ο τετρακύλινδρος, με κωδική ονομασία G20E, προέρχεται από τον G16E που συναντάμε στο GR Yaris, στο GR Corolla και στο Lexus LBX Morizo RR.
Όμως δεν είναι μόνο τα νούμερα που υπόσχονται πολλά. Η Toyota λέει πως αυτή η γενιά κινητήρων θα επαναπροσδιορίσει το ίδιο το όχημα. Πιο χαμηλά καπό, καλύτερη αεροδυναμική, μικρότερος όγκος και βάρος του κινητήρα.
Και ναι, ο στόχος των 400 ίππων έρχεται σε μια εποχή που πολλοί μιλάνε για ηλεκτρικά, για μείωση εκπομπών, για παθητικό θόρυβο. Εδώ όμως υπάρχει μια μικρή αναδρομή σε εκείνη τη στιγμή που άνοιγες το καπό ενός αυτοκινήτου και άκουγες τον κινητήρα να ζωντανεύει σαν παλιός φίλος. Η Toyota φαίνεται να μην θέλει να το χάσει αυτό.