Φαίνεται πως ήταν πολύ καλό για να είναι αληθινό. Ή αλλιώς μάλλον η Tesla πηγαίνει για απότομη προσγείωση. Τουλάχιστον στην Ευρώπη. Μετά την πολύ επιτυχημένη χρονιά του 2023, όπου η αμερικανική εταιρία κυριολεκτικά...ξεπούλησε, ήρθε η πτώση.
Σύμφωνα με την Dataforce, η Tesla και συγκεκριμένα το Model Y, σημείωσε μείωση πωλήσεων κατά 48% τον Μάιο που μας πέρασε. Μιλάμε φυσικά για τον πλέον εμπορικό μοντέλο των Αμερικανών που έτσι και αλλιώς έκανε τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων. Το δημοφιλές μοντέλο κατετάγη μόλις στην 18η θέση πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γηραιά Ήπειρο.
Φαίνεται οτι το κόψιμο των κρατικών επιδοτήσεων προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οδήγησε τους ευρωπαίους καταναλωτές να συνειδητοποιήσουν οτι τα EV δεν είναι καθόλου, μα καθόλου οικονομικά ως προς την αγορά και τη χρήση τους. Και σίγουρα δεν είναι οικολογικά όπως διατυμπανίζεται συστηματικά εδώ και λίγα χρόνια.
Από την άλλη μεριά, ένα όχι τόσο...μοδάτο μοντέλο, το VW T-Roc πέρασε στην πρώτη θέση των γενικών πωλήσεων με 19.748 αντίτυπα. Όντας περίεργο γεγονός δεδομένου οτι το γερμανικό SUV βρίσκεται στην αγορά από το 2017 και βρίσκεται λίγο πριν την ανανέωσή του.
Στη 2η θέση ακολουθεί το αειθαλές VW Golf με 19.333 πωλήσεις. Παρά τη μικρή κάμψη που σημείωσε τα περασμένα χρόνια λόγω της στροφής του κοινού στα SUV, φαίνεται οτι και εδώ η τάση εν μέρει αναστρέφεται.
Στην 3η θέση των πωλήσεων Μάιου συναντάμε το Dacia Sandero με πτώση 10% και 18.676 πωλήσεις. Σίγουρα οι πωλήσεις της Dacia δεν μας εκπλήσσουν καθώς αποτυπώνουν ξεκάθαρα την οικονομική δυσπραγία των Ευρωπαίων πολιτών. Σαφώς και η ρουμανική εταιρία είναι value for money αλλά από την άλλη, όποιος διαθέτει περισσότερη άνεση θα στραφεί αλλού.