Κάποτε οι εποχές ήταν αλλιώς. Ειδικά στο μηχανοκίνητο αθλητισμό ισχύει το...κάθε πέρσι και καλύτερα. Ακόμη πιο συγκεκριμένα, η Formula 1των τελευταίων 14 ετών δεν έχει καμία σχέση με ένδοξο παρελθόν της ναυαρχίδας των motorsports.
Στο video, βλέπουμε μία σπάνια BRM P83 να παίρνει εμπρός σε κρύα εκκίνηση στα pit μιας εκδήλωσης το 2020. Ο ήχος του 16-κύλινδρου ατμοσφαιρικού κινητήρα 3.0 λίτρων σε σχήμα Η είναι μοναδικός. Και κάτι παραπάνω, τρομακτικός θα λέγαμε! Για την ιστορία, η BRM ήταν μία βρετανική ομάδα της F1 τη δεκαετία του 1960 με ενδιαφέρον μηχανολογικό υπόβαθρο.
Το H16 μοτέρ εξελίχθηκε το 1965 από τον turbo V8 κινητήρα 1.5 λίτρου 32 βαλβίδων που προϋπήρχε στο πρωτάθλημα της F1 εκείνη τη χρονιά. Η αλλαγή έγινε καθώς εκείνα τα μοτέρ θεωρούταν ανίσχυρα για την κορυφαία κατηγορία motorsports.
Οι Βρετανοί, ουσιαστικά τοποθέτησαν δύο V8 κινητήρες τοποθετώντας τον έναν πάνω στον άλλο, συνδέοντας τους με ένα κοινό διαφορικό. Η αρχική απόδοση άγγιζε τους 395 ίππους ενώ η επόμενη έκδοση απέδιδε τους 420 στις 10.250 στροφές.
Τα μεγάλα πλεονεκτήματα του Η16 ήταν τα διαμοιραζόμενα κινούμενα μέρη και η μεγαλύτερη ευστάθεια που παρουσίαζε το μονοθέσιο. Το μεγάλο πρόβλημα όμως ήταν το βάρος του μοτέρ που έπιανε τα 250 κιλά και κυρίως η τεράστια αναξιοπιστία του. Από τους 40 αγώνες που συμμετείχε, εγκατέλειψε στους 30, κυρίως λόγω προβλήματος στη μετάδοση.
Όπως και να έχει, η BRM P83 μας θυμίζει οτι κάποτε η Formula 1 ήταν όντως "αντρικό" άθλημα για ατρόμητους οδηγούς, και όχι το σημερινό...playstation.
Απολαύστε το video με τέρμα τον ήχο και νιώστε και εσείς λίγο από το δέος του H16.