WRC: Η άποψη της Hyundai μετά το Ράλλυ Σουηδίας

Ράλι Φινλανδίας: Στο θρόνο του ο Tanak

Κάποιοι θα πουν πως ήταν δίκαιο και έγινε πράξη! Η νίκη των Ott Tanak - Martin Jarveoja με το Hyundai i20N Rally1 ήταν κάτι που αναμέναμε πολύ καιρό. Ήρθε στο κατάλληλο σημείο, στο Ράλι Φινλανδίας. Και σίγουρα ο Εσθονός το δικαιούνταν! Ειδικά με τις ατυχίες που αντιμετώπισε σε αρκετά ράλι της σαιζόν. Επιπλέον πήρε τη νίκη με τον πιο εμφατικό τρόπο όντας στην πρώτη θέση της κατάταξης από το πρωί της Παρασκευής.

"Ατυχίες" που φυσικά έχουν όνομα και λέγονται Hyundai. Είναι γνωστό στους φίλους του WRC οτι η κορεατική ομάδα στην ουσία έχει πετάξει λευκή πετσέτα όσον αφορά την εξέλιξη και την υποστήριξη του αγωνιστικού της αυτοκινήτου και τα περισσότερα θέματα έχουν αφεθεί στην...μοιρολατρία.

Και όμως ο Ott Tanak με το πείσμα που τον χαρακτηρίζει και βγάζοντας το μέταλλο το Παγκόσμιου Πρωταθλητή 2019, κέρδισε για 3η φορά στην καριέρα του Ράλι Φινλανδίας! Με το Hyundai i20N Rally1 να συμπεριφέρεται, ως συνήθως φέτος, όπως θέλει δηλαδή, δυσκολεύοντας το πλήρωμα, η νίκη ήρθε δίκαια. Ειδικότερα αν σκεφτούμε οτι πίσω του ακολουθούσε μέχρι το τέλος μια "εξωγήινη" αγέλη από αλάνθαστα Toyota GR Yaris Rally1!

Φυσικά αναφερόμαστε στην αξιοπιστία και την ταχύτητα του ιαπωνικού αγωνιστικού αλλά και στα χέρια του τα οδηγούσαν. Ο Kalle Rovanpera δεν κατάφερε να κερδίσει τον αγώνα της πατρίδας του αν και οδήγησε εξαιρετικά όλο τον 3ήμερο. Καθαρίζοντας τον δρόμο την Παρασκευή και κερδίζοντας συνεχώς θέσεις το Σάββατο, ταυτόχρονα με τις νίκες στις ειδικές που έπαιρνε, έβαζε τεράστια πίεση στον Tanak. 

Το εμπόδιο του Esapekka Lappi, επίσης με Toyota, ξεπεράστηκε εύκολα, αν και ο "EP" φάνταζε ως φαβορί ακόμη και για την νίκη, και γιατί όχι άλλωστε αφού έχει ήδη κερδίσει στο παρελθόν. Σημαντικό ρόλο για την άνοδο του νεαρού Kalle έπαιξε και η βροχή το πρωινό του Σαββάτου αλλά κυρίως η επιμονή του και φυσικά το αστείρευτο ταλέντο του. Άλλωστε, με τη 2η θέση στη Φινλανδία έχει σχεδόν εξασφαλίσει τον φετινό τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Ράλι!

Από εκεί και πέρα οι Elfyn Evans - Scot Martin επίσης με Yaris, ήθελαν αλλά...δεν μπορούσαν. Αν και ο Ουαλός αρχικά ήταν κοντά στην κορυφή και φαινόταν οτι κάτι καλό μπορούσε να διεκδικήσει, τελικά περιορίστηκε στην 4η θέση αποχαιρετώντας ουσιαστικά τις όποιες ελπίδες του για τον τίτλο. 

Στους ηθικούς "νικητές" του αγώνα θα μπορούσαμε να συμπεριλάβουμε τους Thierry Neuville - Martin Wydaeghe με Hyundai i20N που φάνηκαν πως είχαν την όρεξη να διεκδικήσουν τη νίκη αλλά και πάλι οι ατυχίες χτύπησαν το αγωνιστικό. Παρ' όλα αυτά, οι Βέλγοι το Σάββατο κατάφεραν να ανακάμψουν από τις πιο πίσω θέσεις που είχαν πέσει και να κατακτήσουν την 5η θέση.

Ακολουθήσε στην 6η θέση ο Takamoto Katsuta που φάνηκε πως είχε ένα χαλαρό Σαββατοκύριακο με το GR Yaris του χωρίς να μπλέξει σε ιδιαίτερες περιπέτειες. 

Αυτοί που θα πρέπει να προβληματιστούν με τις επιδόσεις των οδηγών τους είναι σίγουρα στη Ford. Όσο και αν συμπαθούμε την M-Sport και τον Malcolm Wilson δεν μπορούμε παρά να είμαστε "εκνευρισμένοι" με τις επιλογές που έχουν κάνει στα πληρώματα των Ford Puma Rally1. 

Τόσο ο Craig Breen που ήρθε ως πολλά υποσχόμενος οδηγός το περσινό καλοκαίρι αλλά και κυρίως υποψήφιος πρωταθλητής όσο και οι Greensmith, Fourmaux και Loubet αποδείχτηκαν και αποδεικνύονται κατώτεροι των προσδοκιών! Ειδικότερα οι απανωτές έξοδοι του Breen θα πρέπει να προβληματίζουν την ομάδα καθώς ο Ιρλανδός είναι έμπειρος οδηγός σε αντίθεση με τον Fourmaux που είναι άπειρος αλλά δείχνουν πως τον εμπιστεύονται και επενδύουν πάνω του.

Όσο και αν η Ford Perfomance επένδυσε 2-3 χρόνια και πολλά εκατομμύρια στην ανάπτυξη του Puma τόσο φαίνεται η "γύμνια" των επιλογών των πληρωμάτων. Δεν είναι λογικό να περιμένουν τον αειθαλή Sebastien Loeb  με τις επιλεκτικές συμμετοχές να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά όπως συνέβει στο Μονακό. Κάτι πρέπει να αλλάξει στη βρετανική ομάδα, και άμεσα.

Με τη νίκη του στο Ράλι Φινλανδίας ο Ott Tanak έκανε το καλύτερο δώρο στο WRC. Έσπασε τη κυριαρχία της Toyota και του αδιαφιλονίκητου φαβορί για τον τίτλο, Kalle Rovanpera έστω και προσωρινά. Αλλά βέβαια με τον Εσθονό και το πείσμα που τον διακρίνει ποτέ δεν ξέρεις...

Επόμενο ραντεβού για το WRC, το ασφάλτινο πολύ γρήγορο και "στριφτερό" Rallye Ypres στο Βέλγιο στις 18 - 21 Αυγούστου. Λίγο πριν το δικό μας Ράλι Ακρόπολις. 


Σχόλια