Το 1ο Ράλλυ Σπρίντ Κισσάβου είναι γεγονός

Τα 11 πιο περίεργα και ιδιαίτερα Safety Cars στη Formula 1

Και όχι μόνο...

Στην 70χρόνη ιστορία της Formula 1 έχουν υπάρξει άπειρα ατυχήματα που άλλοτε είχαν μόνο υλικές ζημιές και πληγωμένους εγωισμούς και άλλοτε ήταν δυστυχώς θανατηφόρα. Μόλις το 1973 εισήχθη ο θεσμός του του safety car. Σκοπός τους ανέκαθεν ήταν να παρέχουν ασφάλεια στα μονοθέσια και να βάζουν "τάξη" σε περίπτωση ατυχήματος η προσωρινής διακοπής του αγώνα.


 Στα τόσα χρόνια είδαμε να τρέχουν από την εξωπραγματική Porsche 911 GT2 έως και το...αναπάντεχο Fiat Tempra. Πάμε να δούμε μερικά από αυτά.

Porsche 914

Το πρώτο safety car το 1973 ήταν η "περίεργη" Porsche 914 στο Καναδικό grand prix με τον οδηγό της να κάνει τα απίστευτα! Τέθηκε επικεφαλής σε λάθος μονοθέσιο, επιτρέποντας έτσι λάθος πλασαρίσματα. Είπαμε, ήταν η αρχή...

Lamborghini Countach

Στις αρχές των '80s, αν μη τι άλλο η Countach ήταν ένα πραγματικό στολίδι στις πίστες της F1. Συγκεκριμένα επί 3 χρόνια αποτελούσε το safety car στο grand prix του Μονακό.

Fiat Tempra

Ναι, καλά διαβάσατε! Στη σαιζόν του 1993 είδαμε το θλιβερό θέαμα του "χειρότερα δε γίνεται¨... Ένα Fiat Tempra να προσπαθεί με νύχια και με δόντια να μείνει επικεφαλής των μονοθεσιών.

Opel Vectra

Και όμως, γίνεται και χειρότερο! Την επόμενη χρονιά, χρέη safety car εκτελούσε το "πιο αργό πεθαίνεις" Opel Vectra. Οι κακές γλώσσες λένε πως στην Imola του 1994, ο Ayrton Senna έφυγε εκτός πίστας, μεταξύ άλλων, λόγω των κρύων ελαστικών του. Ο λόγος; Η πολύ χαμηλή ταχύτητα του Vectra που γυρνούσε μέσα στην πίστα λίγους γύρους πριν το τραγικό δυστύχημα του Βραζιλιάνου.

Porsche 911 GT2

Φαίνεται πως το 1995, στη FIA κατάλαβαν τα λάθη του και επανάφεραν ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο ως safety car. Η Porsche 911 GT2 ήταν από τα εντυπωσιακότερα του είδους  προσθέτοντας κύρος στα grand prix. Κινούνταν από ένα πανίσχυρο 6-κύλινδρο μοτέρ 3.6 λίτρων με ισχύ 424 ίππων. Όχι και άσχημα...

Renault Clio Williams

Η δεκαετία του 1990 ήταν η καλύτερη περίοδος της Williams. Ως εκ τούτου, χρέη safety car στην Αργεντινή του 1996, ανέλαβε ένα από τα εμβληματικότερα hothatch όλων των εποχών, το Renault Clio Williams. Ένα υπέροχο petrolhead αυτοκίνητο που απλώς δεν...έκανε για Formula 1.

Mercedes C36 AMG

Την ίδια χρονιά με το Clio ανέλαβε και η "πολύ" Mercedes C36 AMG. Η ισχύς της έφτανε τους 276 ίππους μέσα από το 6-κύλινδρο μηχανοστάσιο των 3.6 λίτρων.

Mercedes SL55 AMG

Το εξωτικό supercar του 2001 από τη Στουτγάρδη ήταν ένα χάρμα οφθαλμών για εκείνη την περίοδο. Η SL55 AMG κινούνταν από ένα υπερτροφοδοτούμενο V8 μοτέρ 5.5 λίτρων και πραγματικά στεκόταν αντάξια απέναντι στα μονοθέσια, τηρουμένων των αναλογιών.

Mercedes SLS AMG


Το 2010 η Mercedes συνέχισε την κυριαρχία της στα safety car της Formula με τη μοναδική SLS AMG. Ήταν απλώς πανέμορφη! Ο V8 κινητήρας 6.2 λίτρων κινητήρας απέδιδε 563 άλογα που φάνταζαν παραπάνω από ιδανικά για να "κοντρολάρουν" τον Sebastian Vettel...

Mercedes AMG GTR

Η τελευταία προσθήκη των Γερμανών ήταν η κτηνώδης AMG GTR. Ο V8 κινητήρας 4.0 λίτρων αποδίδει 577 ίππους και πραγματικά μαζεύει τα "πρόβατα στο μαντρί"...

Ο νέος...


Μπορεί κάτω από το καπό της Aston Martin Vantage να βρίσκεται πάλι η...Mercedes, αλλά όπως και να το κάνουμε, το Racing Green είναι αλλιώς! Το bi-turbo V8 μοτέρ 4.0 λίτρων αποδίδει 535 ίππους και 685 Nm ροπής ενώ οι Εγγλέζοι θα μοιραστούν τους φετινούς αγώνες με τους Γερμανούς να τρέχουν με το δικό AMG GTR βαμμένο σε κόκκινο χρώμα.












Σχόλια

  1. Το Tempra τραγικο...αλλα σε τι εκδοση , γνωριζετε η' απλα το ανεβασατε να εχουμε να λεμε?

    Το Vectra...btw...ητανε το Vectra turbo....με τετρακινηση, 6 ταχυτο και 240 αλογα.
    Ειναι το εικονιζομενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου