Το 1ο Ράλλυ Σπρίντ Κισσάβου είναι γεγονός

Όταν οι "θεοί" του WRC συνάντησαν το Dakar

Δεν είναι λίγες οι φορές στα 43 χρόνια του Rally Dakar που πολλοί οδηγοί του WRC έχουν δοκιμάσει την τύχη τους στο σκληρότερο rally raid του πλανήτη. Από τεράστια ονόματα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος όπως ο AriVatanen και ο Bjorn Waldegard μέχρι τους νεότερους "θεούς" όπως ο Sebastien Loeb αλλά και ο παραλίγο πρωταθλητής Mikko Hirvonen.

Όλοι αυτοί οι τεράστιοι οδηγοί έχουν το ίδιο κοινό "μικρόβιο" μέσα τους. Την περιπέτεια και τη δίψα για νίκη. Πάμε να δούμε τι πέτυχαν στις συμμετοχές τους που ξεχώρισαν στις αφρικανικές σαβάνες και στις ερήμους της Νοτίου Αμερικής.  

Ari Vatanen και Juha Kankunnen

Από τις πιο εμβληματικές μορφές του WRC που πέρασαν από τους αμμόλοφου του Dakar είναι σίγουρα οι δύο παγκόσμιοι Φιλανδοί πρωταθλητές. Ο Ari Vatanen εμφανίστηκε το 1987 με τη νεοσυσταθείσα ομάδα της Peugeot υπό την ηγεσία του "πολύ" Jean Todt και το θρυλικό 205 T16.


Ο παγκόσμιος πρωταθλητής ράλλυ του 1981 με την πρώτη του συμμετοχή κέρδισε τον αγώνα, κάτι που επανέλαβε το 1989, 1990 και 1991 κάνοντας τον Vatanen τον πιο πετυχημένο οδηγό WRC στην ιστορία του Dakar. 


Μάλιστα στην πρώτη του συμμετοχή το 1986, ο Φιλανδός έσπασε την ανάρτησή του κατά τη διάρκεια του Prologue, της κατατακτήριας ειδικής δηλαδή, αλλά αργότερα κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση από την 9η ειδική και να μείνει εκεί έως το τέλος. Στο τέλος χρειάστηκε να "θυσιαστεί" ο teammate του Sekhar Mehta δίνοντας του ένα από τα ελαστικά του για να αντικαταστήσει το κλαταρισμένο του Vatanen.


Την επόμενη χρονιά, στο πλευρό του Vatanen συμμετείχε και ο έτερος "ιπτάμενος" Φιλανδός Juha Kankunnen που μόλις είχε κατακτήσει τον δεύτερο WRC τίτλο με τη Lancia Delta Integrale. Αυτή τη φορά η Peugeot έτρεχε στο Dakar με τα φοβερά και τρομερά 405 T16. 


Στο τέλος, ο Kankunnen πήρε τη νίκη αλλά μετά από μια έντονη περιπέτεια! Τι είχε συμβεί; Πολύ απλά, τη νύχτα πριν την 14η ειδική, κάποιοι έκλεψαν το Peugeot 405 T16 του Vatanen από την κατασκήνωση! Όταν ρωτήθηκαν οι υπεύθυνοι ασφαλείας για το συμβάν, δήλωσαν ούτε λίγο ούτε πολύ, πως είδαν το αγωνιστικό να φεύγει μέσα στη νύχτα και απλώς υπέθεσαν οτι το πήγαν οι μηχανικοί για...test.

Τελικά το αυτοκίνητο βρέθηκε παρατημένο λίγο έξω από το bivouac αλλά η ζημιά στον Vatanen είχε γίνει. Εξαιτίας της καθυστέρησής του να εκκινήσει δέχθηκε ποινή οπότε και κέρδισε τον αγώνα ο Kankunnen. 

Bjorn Waldegard και Citroen ZX Rally Raid

Ο Σουηδός πρωταθλητής WRC έτρεξε για πρώτη φορά στο Dakar το 1990 ως teammate του Vatanen
με Peugeot 405 T16. Τον αγώνα κέρδισε ο Φιλανδός αλλά ο Waldegard πήρε τη νίκη σε πολλές ειδικές διαδρομές εξασφαλίζοντας το 1-2-3 για τους Γάλλους στο podium. 


Την αμέσως επόμενη χρονιά, ο Σουηδός έτρεξε με ένα από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα του Dakar, το Citroen ZX Rally Raid. Λόγω ατυχιών δεν τερμάτισε τον αγώνα αλλά το 1992 έφτασε στην 4η θέση πάλι με το ίδιο αυτοκίνητο.


Carlos Sainz

Ο σπουδαίος Ισπανός συμμετείχε στο πρώτο του Dakar το 2006 με την ομάδα της Volkswagen τερματίζοντας 11ος. Η πρώτη του νίκη ήρθε το 2010 πάλι με το VW Touareg, που ταίριαζε γάντι με το άγονο τοπίο της Νοτίου Αμερικής όπου πλέον είχε μεταφερθεί ο αγώνας. 


Η επόμενη νίκη άργησε 8 χρόνια για τον El Matador. Συγκεκριμένα, το 2018 και ως μέλος της καλύτερης ομάδας που έχει γνωρίσει ποτέ ο φημισμένος αγώνας αντοχής, ο Sainz πήρε σχετικά εύκολα τη νίκη απέναντι στον Nasser Al-Attiyah. Το "όπλο" του Sainz ήταν φυσικά το Peugeot 3008 DKR και ομόσταυλοι οι Sebastien Loeb μαζί με την "αλεπού της ερήμου" και πολυνίκη του αγώνα, Stephan Peterhansel. 


Και όμως ο Sainz δεν σταμάτησε εκεί. Το 2020 μετακόμισε στην ομάδα της Mini και της γερμανικής X-Raid όπου με το ελαφρύ buggy της εταιρίας κέρδισε και πάλι το Dakar. Αυτή τη φορά οριακά, μόλις 5 λεπτά από τον Nasser Al-Attiyah που ακολουθούσε με Toyota Hilux. 

Nasser Al-Attiyah

Ή αλλιώς η νέμεσις του Carlos Sainz. Ο Καταριανός μπορεί να μην έχει τίτλο στο WRC αλλά έχει 73 εκκινήσεις στο θεσμό. Επιπλέον, έχει 13 τίτλους στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Μέσης Ανατολής, οπότε δικαίως βρίσκεται στη λίστα μας.
 

Η πρώτη νίκη του "δικού μας" Nasser ήρθε το 2011 με τη Volkswagen, ακολούθησε το 2015 με ένα Mini και το 2019 με Toyota Hilux. Εννοείται οτι από την πρώτη του συμμετοχή στο Dakar το 2010 ο Al-Attiyah έχει πολλές θέσεις στο βάθρο αλλά και κάποια σερί εγκαταλείψεων. Πλέον όμως όταν σκεφτόμαστε το Dakar, το όνομα του έρχεται δεύτερο στο μυαλό αμέσως μετά τον τεράστιο Stephan Peterhansel.


Sebastien Loeb

Ο "θεός" δεν θα μπορούσε παρά να μην συμμετέχει και αυτός στο Dakar. Η αρχή έγινε το 2016 με Peugeot 3008 DKR όπου ο Loeb κέρδισε με το καλημέρα 4 ειδικές διαδρομές. Λόγω μηχανικών αστοχιών αναγκάστηκε να οπισθοχωρήσει την 2η εβδομάδα του αγώνα και να τερματίσει στην 3η θέση. 


Την επόμενη χρονιά ο Sebastien Loeb πάλι με το ίδιο αυτοκίνητο κέρδισε ξανά 4 ειδικές στον αγώνα και τερμάτισε δεύτερος, μόλις 5' πίσω από τον πολύπειρο Peterhansel. 

Το 2018 ο Γάλλος εγκατέλειψε από δικό του λάθος, (σπάζοντας και τα πλευρά του συνοδηγού του Daniel Elena) ενώ το 2019 τερμάτισε στην 3η θέση.


Το 2020 ο Loeb δεν αγωνίστηκε ενώ φέτος συμμετέχει με ένα buggy της Prodrive όπου όμως βρίσκεται πολύ πίσω στην κατάταξη μετά από σωρεία ατυχιών και κάποιων λαθών του. 

Mikko Hirvonen

Ο Φιλανδός λίγο έλειψε να πάρει τον τίτλο στο WRC το 2011 αλλά από το 2014 όταν σταμάτησε να τρέχει στο WRC, έχει ήδη συμπληρώσει 3 συμμετοχές στο Dakar. Η πρώτη του ήταν το 2016 με ένα Mini Countyrman όπου μετά από ένα πολύ καλό αγώνα ανέβηκε στην 4η θέση γενικής. 


Την επόμενη χρονιά και πάλι με το ίδιο αυτοκίνητο και με αρκετές ατυχίες τερμάτισε στην 13η θέση. Το 2018 ο Hirvonen συμμετείχε και πάλι στο Dakar. Αυτή τη φορά με ένα buggy της Mini X-Raid. Μετά από ένα πολύ δυνατό ξεκίνημα και σημειώνοντας χρόνους δεκάδας, ο Hirvonen κόλλησε στους αμμόλοφους της Βολιβίας χάνοντας πάνω από δύο ώρες.


Ο ορισμός της ατυχίας όμως περιέγραφε τον Φιλανδό. Αφού κατάφερε να βγει από τους αμμόλοφους και να σημειώσει πάλι κορυφαίους χρόνους, ο Hirvonen ξανάπεσε στην ίδια παγίδα, κατακτώντας τελικά την 19η θέση του αγώνα, 

Σχόλια