Και μετά από μια περιπετειώδη "κουτσή" ελέω Covid19 χρονιά , φτάσαμε στο τέλος του πρωταθλήματος στο WRC. Μιας σαιζόν που απαρτίστηκε από μόλις 7 ραλλυ και λόγω εκτάκτων συνθηκών περιορίστηκε σχεδόν εξ' ολοκλήρου εντός Ευρώπης. Μόνο στο Μεξικό θυμηθήκαμε οτι πρόκειται για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα...
Και αν κάποιοι - μεταξύ αυτών και εμείς - δυσαρεστηθήκαμε από την αργή και χλιαρή ανταπόκριση στη δημιουργία νέου αγωνιστικού προγράμματος σε σχέση με άλλα πρωταθλήματα, βλέπε ERC, υπήρχε πάντα η δικαιολογία της πανδημίας. Σωστή κατά την άποψη μας αλλά δεν θα έπρεπε να προβάλλεται σαν σημαία για την έλλειψη οργάνωσης και ασυνεννοησίας που προηγήθηκε εντός FIA και WRC Promoter...
Φτάνοντας στο "τελικό" της χρονιάς στα ορεινά της βόρειας Ιταλίας, όλα είναι ανοικτά. Τόσο για τον τίτλο στους Οδηγούς όσο και στους κατασκευαστές όπου Hyundai και Toyota απέχουν μόλις 7 πόντους!
Τέσσερεις οδηγοί, Elfyn Evans, Seb Ogier, Thierry Neuville και Ott Tanak έχουν δικαίωμα στο όνειρο καθώς μόνο 28 πόντοι χωρίζουν τον πρώτο από τον τέταρτο οδηγό. Ο Εσθονός βέβαια χρειάζεται ένα θαύμα για να κρατήσει τον τίτλο καθώς υπάρχουν διαθέσιμοι μόνο 30 πόντοι. Άρα χρειάζεται μόνο νίκη και εγκατάλειψη του Evans. Να σημειώσουμε οτι στάθηκε άτυχος μέσα στη χρονιά αφού στην Τουρκία αλλά και στη Σαρδηνία αντιμετώπισε τεχνικά προβλήματα που τον έβγαλαν εκτός κούρσας πρωταθλήματος.
Κάποιες πιθανότητες διατηρούν και οι Neuvile-Gilsoul με το Hyundai i20WRC αλλά και πάλι χρειάζονται νίκη και ταυτόχρονη εγκατάλειψη Evans και Ogier. Ο Βέλγος είχε την άτυχη στιγμή του στο Μεξικό με τα ηλεκτρικά του i20 και την έξοδο στην Εσθονία.
Ο 6άκις Sebastien Ogier με τον συνοδηγό του Julien Ingrassia αποτελούν το φαβορί του ράλλυ. Βρίσκονται μόλις 14 πόντους πίσω από τους Evans-Martin και φυσικά είναι ικανοί να κερδίσουν το ράλλυ ανά πάσα στιγμή! Αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό...Πρέπει οι βρετανοί να κάνουν λάθος πέφτωντας πιο πίσω στην κατάταξη. Με λίγα λόγια, ο Γάλλος δεν έχει την τύχη του στα χέρια καθώς η εγκατάλειψη στην Τουρκία σε συνδυασμό με την νίκη του Evans τον κόλλησε στο "καναβάτσο".
Αυτή αυτήν την τύχη κρατά στα χέρια του το βρετανικό πλήρωμα του Toyota Yaris WRC! Με μια μεστή εμφάνιση όπως στη Σουηδίας και την Τουρκίας, ο Ουαλός έχει τον πρώτο λόγο στην κατάκτηση της κούπας. Αν τα καταφέρει, θα είναι ο πρώτος Βρετανός, από τη Νησί, Παγκόσμιος Πρωταθλητής από το 2001 και τον αδικοχαμένο Richard Burns. Προσωπικά πιστεύουμε οτι ήρθε η ώρα του να αποδείξει αυτό που τόσα χρόνια πιστεύαμε, πως έχει στη στόφα του Παγκόσμιου rallyman!
Στα θέματα της "πίστας" τώρα - ειδικών διαδρομών - το ράλλυ ξεκινά την Πέμπτη με το Shakedown και μια μικρή ειδική, τύπου SSS, εντός πίστας. Την Παρασκευή όλη η δράση θα διαδραματιστεί και πάλι εντός του πάρκου της Monza και του αυτοκινητοδρομίου. Συνολικά περίπου 70 αγωνιστικά χιλιόμετρα θα τρέξουν τα αυτοκίνητα σε πίστα, άσφαλτο και πατημένο χώμα σε σύνολο 5 ειδικών διαδρομών.
Όλη η ουσία του ράλλυ θα είναι το Σάββατο στα βουνά των Άλπεων πάνω από τη Monza. 7 ειδικές και 129 χιλιόμετρα θα κρίνουν κατά μεγάλο ποσοστό τον φετινό πρωταθλητή. Και ειδικά καθώς έχει ήδη πέσει χιόνι, αναμένονται έντονη δράση και αγωνία!
Την Κυριακή επανερχόμαστε στην πίστα για τις υπόλοιπες 3 ειδικές και τα μόλις 40 χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών. Και πάλι θα υπάρχει ένα μίγμα ασφάλτου και χώματος μέσα στο πάρκο της Monza.
Εμείς από τη μεριά μας, θα ευχηθούμε καλή τύχη στο ελληνικό πλήρωμα που συμμετέχει στο Ραλλυ Monza. Τους Νικόλα Παυλίδη-Allan Harryman του ΑΟΘ που θα αγωνιστούν με ένα Skoda Fabia rally2 Evo. Είμαστε σίγουροι πως η πολύχρονη εμπειρία τους από τα Rally Monte Carlo που έχουν τρέξει θα τους φανεί πολύ χρήσιμη.
Τελικά αισιοδοξούμε να δούμε ένα θεματικό ράλλυ χωρίς απρόοπτα και ο πρωταθλητής που θα αναδειχθεί να μην αμφισβητηθεί από κανέναν ως "ειδικών αναγκών". Και σίγουρα ευχόμαστε του χρόνου να είμαστε όλοι μας και πάλι εξ 'ολοκλήρου στα βουνά χωρίς αγώνες τύπου Rally RX όπως αυτός της Monza...