H Volkswagen παρουσιάζει το νέο Golf GTI Clubsport, ανεβάζει την αδρεναλίνη και γράφει το επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας του Golf. Με 300 ίππους, το Clubsport είναι η ναυαρχίδα της όγδοης γενιάς του Golf GTI,έχοντας 55 PS επιπλέον ισχύ του κλασικού GTI.
Το πρώτο GTI Clubsport κυκλοφόρησε το 2016 στα 40α γενέθλια του εμβληματικού σπορ χάτσμπακ και απέδιδε ισχύ 265 PS, με δυνατότητα προσωρινής ισχύος 290 PS σε λειτουργία boost. Το ίδιο έτος παρουσιάστηκε το Clubsport S, σε περιορισμένη έκδοση 400 μονάδων, με συνεχή διαθέσιμη ισχύ 310 PS.
Με το τελευταίο, ο Benjamin Leuchter, οδηγός αγώνων και εργοστασιακός δοκιμαστής της Volkswagen, σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου για προσθιοκίνητα αυτοκίνητα στο Nürburgring, το Μάιο του 2016, με χρόνο 07:49:21 λεπτά.
Το νέο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί σήμερα τοποθετείται μεταξύ του πρώτου Clubsport και του Clubsport S, με ισχύ 300 PS. Η τεχνική πρόοδος που ενσωματώνεται στο όχημα το κάνει να ξεχωρίζει, καθιστώντας το ένα από τα καλύτερα σπορ προσθιοκίνητα αυτοκίνητα στον κόσμο.
Διαθέτει κινητήρα TSIEA888 evo4 – ο προκάτοχός του ήταν εξοπλισμένος με EA888 evo3 – και προσφέρει ακόμα πιο ακριβή απόκριση και καλύτερες επιδόσεις. Το κινητήριο σύστημα έχει αναδιαμορφωθεί πλήρως και διαθέτει σημαντικές βελτιώσεις: στο κλασικό νέο GTI των 245 PS, το νέο σύστημα Vehicle Dynamics Manager ήδη ελέγχει τα ηλεκτρονικά μπλοκέ διαφορικά (XDS) και τις πλευρικές δυνάμεις του προαιρετικού προσαρμοζόμενου ελέγχου πλαισίου (adaptive chassis control - DCC).
Και ενώ αυτός ο έλεγχος ήδη προσφέρει αξιοσημείωτα οφέλη, το VDM περιλαμβάνει για πρώτη φορά και το μπλοκέ ηλεκτρομηχανικό διαφορικό του εμπρός άξονα. Αυτό το επίπεδο ελέγχου θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς για τα σπορ προσθιοκίνητα αυτοκίνητα. Το Clubsport είναι πιο ευκολοδήγητο, στρίβει ακόμη πιο ουδέτερα και με ακρίβεια από το κλασικό GTI. Κάτι που αποδεικνύει περίτρανα το επιπλέον οδηγικό προφίλ, ειδικά εξελιγμένο για το θρυλικό Nordschleife, το οποίο προσαρμόζει το κινητήριο σύστημα του νέου VW ειδικά σε αυτήν την πίστα αγώνων.
Ο Benjamin Leuchter, που διαδραμάτισε ο ίδιος προσωπικά σημαντικό ρόλο στο στήσιμο και τη ρύθμιση του νέου αυτοκινήτου στο Nürburgring, δήλωσε σχετικά:
«Το αυτοκίνητο έχει ένα μοναδικό χαρακτήρα. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, είναι πιο εύκολο να οδηγηθεί πολύ γρήγορα στις στροφές. Αυτό οφείλεται στη νέα σχεδίαση και δομή του μπροστινού άξονα, με σημαντικά αυξημένη γωνία camber, τη «φροντίδα» του Vehicle Dynamics Manager για την άψογη, συνδυασμένη λειτουργία των ηλεκτρονικών και ηλεκτρομηχανικών διαφορικών και το στήσιμο του αυτοκινήτου, με ιδιαίτερη έμφαση στην ακρίβεια χειρισμού».
Ο έμπειρος οδηγός αγώνων προσθέτει: «Επιπλέον, κάτι πολύ σημαντικό, όταν ο οδηγός επιταχύνει στην έξοδο της στροφής, νιώθει τη μεγαλύτερη ελκτική δύναμη λόγω της πολύ υψηλότερης ισχύος, η οποία – σημειωτέον – δεν ισχύει μόνο στα χαρτιά αλλά “περνάει στο δρόμο”».
Ένα νέο, μεγαλύτερο σύστημα φρένων στο GTI Clubsport, 18 ιντσών, βελτιώνει περαιτέρω τα ανώτερα χαρακτηριστικά φρεναρίσματος. Επιπλέον, οι νέες εμπρός και πίσω αεροτομές μειώνουν την άνωση και βελτιστοποιούν την ευελιξία, την απόκριση διεύθυνσης, τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Το νέο μοντέλο επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα.