Rimac εξαγορά Porsche στην Bugatti Rimac: Η νέα εποχή των hypercars

Η συνεργασία Rimac–Bugatti, που ανακοινώθηκε στα τέλη του 2021, αποτέλεσε ένα από τα πιο ηχηρά γεγονότα στον κόσμο των υπεραυτοκινήτων. Από τη μία, μια καινοτόμος startup στον χώρο της ηλεκτροκίνησης και, από την άλλη, ένας ιστορικός κατασκευαστής θερμικών hypercars με παγκόσμια αναγνώριση. Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία της κοινοπραξίας Bugatti Rimac, με στόχο τη συνύπαρξη δύο φιλοσοφιών: ηλεκτρικής τεχνολογίας αιχμής και παραδοσιακής μηχανολογικής υπερβολής. 

Την πλειοψηφία της κοινοπραξίας διατηρεί η Rimac (55%), με τη Porsche να κατέχει το υπόλοιπο 45%. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg, η Rimac φαίνεται να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο εξαγοράς του ποσοστού της Porsche, κάτι που—αν προχωρήσει—θα της δώσει τον πλήρη έλεγχο της Bugatti Rimac.

Το ρεπορτάζ κάνει λόγο για προκαταρκτική πρόταση εξαγοράς από πλευράς Rimac, χωρίς να αποκαλύπτεται το ύψος του προσφερόμενου ποσού. Η συνολική αποτίμηση της κοινοπραξίας φέρεται να κυμαίνεται γύρω στο 1,1 δισ. δολάρια, ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο η Rimac να στραφεί και σε εξωτερικούς επενδυτές για να χρηματοδοτήσει την κίνηση. Οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και προς το παρόν καμία από τις εμπλεκόμενες πλευρές δεν έχει προβεί σε επίσημη δήλωση.

Ενδιαφέρουσα συγκυρία για την Porsche

Η χρονική στιγμή έχει τη δική της σημασία. Παρότι η Porsche σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων στις ΗΠΑ το 2024, οι παγκόσμιες πωλήσεις παρουσίασαν μικρή πτώση, ενώ οι νέοι εμπορικοί δασμοί στις εισαγωγές προς τις ΗΠΑ δημιουργούν ένα πιο αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον για τις ευρωπαϊκές μάρκες. Η ρευστότητα από μια τέτοια πώληση θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στρατηγικά από την Porsche σε άλλους τομείς (όπως η περαιτέρω εξέλιξη της ηλεκτρικής πλατφόρμας PPE ή η ενίσχυση του λανσαρίσματος της επερχόμενης Macan EV).

Ηλεκτροκίνηση και... 16 κύλινδροι

Η Bugatti εξακολουθεί να υπηρετεί τη φιλοσοφία των υπερ-ισχυρών θερμικών κινητήρων, αν και πλέον με έντονη δόση υβριδικής τεχνολογίας. Ο νέος V16 της Bugatti Tourbillon συνεργάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες, αποδίδοντας συνολικά 1.800 ίππους, χωρίς τη χρήση υπερσυμπιεστών. Από την άλλη, η Rimac Nevera συνεχίζει να εντυπωσιάζει με 1.914 PS από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και εξωπραγματικές επιδόσεις.

Αν η Rimac αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της Bugatti, φαίνεται πως η ισχύς και η τεχνολογική υπερβολή θα παραμείνουν βασικό συστατικό της κοινής τους ταυτότητας.

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη