Φαίνεται απίστευτο αλλά είναι αληθινό! Πέρασαν κιόλας 30 χρόνια από τον Ιανουάριο του 1990 όταν πρωτοπαρουσιάστηκε ένα από τα σπουδαιότερα sport coupe αυτοκίνητα, η μοναδική Lamborghini Diablo!
Ακόμη θυμόμαστε την ανατριχίλα που μας προκαλούσε κάθε φωτογραφία της, είτε σε κάποιο περιοδικό που ξεφυλλίζαμε είτε όταν κρεμούσαμε μια αφίσα στον τοίχο του δωματίου μας. Το απωθημένο μας φυσικά ήταν σε κίτρινο χρώμα, ένα φετίχ που μας στοίχειωνε μέχρι...πρόσφατα.
Η Diablo ξεκίνησε να σχεδιάζεται από τη Σαντ Άγκατα πέντε χρόνια πριν το επίσημο ντεμπούτο και αποτέλεσε ουσιαστικά το όχημα που έφερε τη Lamborghini στον 21ο αιώνα, υιοθετώντας την έντονα σχεδίαση ακμών που ακόμη και σήμερα ακολουθεί η εταιρία. Επιπλέον, το κωδικό όνομα που έδωσε η Lambo στο υπό εξέλιξη μοντέλο ήταν Project 132.
Όταν κυκλοφόρησε η Diablo κινούνταν από ένα πανίσχυρο ατμοσφαιρικό V12 μοτέρ απόδοσης 485 ίππων και 580 Nm ροπής. Εκείνη την περίοδο υπήρξε το γρηγορότερο αυτοκίνητο "μαζικής" παραγωγής με τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 325 χλμ/ώρα! Να σημειώσουμε οτι για να οδηγήσεις αυτό το...θηρίο, έπρεπε να είσαι και αρκετά...γυμνασμένος αφού η υδραυλική υποβοήθηση έλαμπε δια της απουσίας της. Εννοείται πως δεν υπήρχε κανέναν ηλεκτρονικό βοήθημα, από αυτά που μας έχουν "καλομάθει" σήμερα. Υπήρχαν όμως ηλεκτρικά παράθυρα, δερμάτινο σαλόνι και air condition για να δώσουν την απαραίτητη αίσθηση πολυτέλειας.
To 1993 η Lamborghini έφερε την υποβοήθηση στην Diablo VT ενώ το 1995 με τη πισωκίνητη Diablo SV η ισχύς ανέβηκε στα 510 άλογα. Την ίδια χρονιά ακολούθησε και η ανανεωμένη εμφανισιακά VT Roadster, το πρώτο κάμπριο αυτοκίνητο της φίρμας.
Το τέλος της ιστορίας ήρθε το 2000, ένα χρόνο μετά την εξαγορά της Lamborghini από τη VW. Το κύκνειο άσμα ήταν μια αναβαθμισμένη έκδοση των Diablo SV,VT και VT Roadster με έναν δυνατότερο κινητήρα 529 ίππων και 605 Nm ροπής. Λεπτομέρεια, μόλις τότε εισήγαγε για πρώτη φορά σύστημα ABS στα αυτοκίνητά της η ιταλική εταιρία.
Αντικαταστάτης της μοναδικής Diablo ήταν το 2001 η επίσης πολύ πετυχημένη Murcielago πατώντας στο στυλ της Diablo. Η αλήθεια είναι όμως πως δεν μπόρεσε να σταθεί άξια συνεχιστής του πρώτου πραγματικά petrolhead αυτοκινήτου με την σύγχρονη έννοια του όρου.
Κάποιοι ίσως συγκρίνουν τη Lamborghini Diablo με τη McLaren F1 ή ακόμη και με τη Bugatti EB110 αλλά σε αυτήν την περίπτωση έχουμε να κάνουμε με μία διαφορετική αίσθηση περί αυτοκίνησης...