Renault 5 Turbo: ο θρύλος επέστρεψε με μπαταρία

Τα ηλεκτρικά hot hatches είναι σπάνια και δύσκολα βρίσκονται. Μερικά μοντέλα που έρχονται στο μυαλό περιλαμβάνουν το Abarth 500e, το Cupra Born VZ, το Mini John Cooper Works και το λιγότερο γνωστό MG4 XPower. Η Renault θέλει να επισκιάσει όλα αυτά τα μοντέλα —συμπεριλαμβανομένου του δικού της Alpine A290— με μια εξωφρενικά ισχυρή έκδοση του αναγεννημένου 5. Ναι, το Renault 5 Turbo επιστρέφει και, όπως η Porsche Taycan, είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το όνομα "Turbo". 

Αν και μπορεί να δίνει την αίσθηση ενός concept, το Renault 5 Turbo 3E δεν είναι απλώς για "επίδειξη". Οι Γάλλοι σκοπεύουν αν το βγάλουν στην παραγωγή. Το μικρό αλλά πανίσχυρο hatchback θα είναι πισωκίνητο, όπως ο πρόγονός του από τη δεκαετία του 1980. Αντί για τον αρχικό κινητήρα 1.4 λίτρων με τον ενδιάμεσο τετρακύλινδρο κινητήρα, θα διαθέτει δύο πίσω ηλεκτρικούς κινητήρες. Ο turbo κινητήρας των 1.4 λίτρων απέδιδε περίπου 160 ίππους, ενώ ο ηλεκτρικός διάδοχός του έχει περισσότερη από τριπλάσια ισχύ.


Η Renault διαφημίζει μια συνδυασμένη απόδοση άνω των 500 ίππων, δηλαδή 285 ίππους περισσότερους από τους ίππους του Alpine A290 που αναφέραμε. Η διαφορά ισχύος μεταξύ του 5 Turbo 3E και ενός τυπικού Renault 5 είναι ακόμα μεγαλύτερη, φτάνοντας στους 350 ίππους. Η ροπή δεν αναφέρεται, αλλά γνωρίζουμε ότι το ηλεκτρικό hatchback θα χρειάζεται μόλις 1,5'' για να φτάσει τα 100 χιλιόμετρα την ώρα από στάση. Αυτό το καθιστά 0,3 δευτερόλεπτα πιο γρήγορο από το MG4 XPower, το οποίο διαθέτει "μόνο" 429 ίππους.


Η θεαματικά μυώδης εμφάνιση του αυτοκινήτου καταργεί τις πίσω πόρτες του κανονικού Renault 5 και τις αντικαθιστά με πλευρικές βεντούζες. Η Renault προσθέτει φουσκωμένα φτερά ως αναφορά στο αυθεντικό R5 Turbo. Παρατηρούμε επίσης τεράστιους τροχούς 20 ιντσών. Οι bi-tone ζάντες αλουμινίου φορούν ελαστικά 245/35 ZR20 μπροστά και 275/35 ZR20 πίσω.


Αν και είναι το πρώτο ηλεκτρικό hot hatch της Renault που μπαίνει στην παραγωγή, υπήρξαν και μοναδικά κομμάτια στο παρελθόν. Κάποιοι θα θυμάστε το Zoe E-Sport του 2017 με 460 ίππους και το 2022 R5 Turbo 3E με 375 ίππους. Το μοντέλο παραγωγής θα ξεπεράσει και τα δύο, πιθανότατα με ένα υπερβολικά υψηλό κόστος και περιορισμένο αριθμό παραγωγής.


Καθώς το κανονικό Renault 5 έχει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς με θερμικό κινητήρα, είναι ασφαλές να πούμε ότι υπάρχουν σημαντικές αλλαγές κάτω από το αμάξωμα. Η έκδοση επιδόσεων με δύο κινητήρες και κίνηση στους πίσω τροχούς χρησιμοποιεί μια "υπερκατασκευή από ανθρακονήματα", η οποία αναφέρεται ως "ελαφριά και εξαιρετικά άκαμπτη". Το βάρος δεν αναφέρεται, αλλά το προηγούμενο concept car – το οποίο επίσης είχε δύο κινητήρες πίσω – ζύγιζε 1500 κιλά.

Σίγουρα, δεν υπάρχει μεγάλη αγορά για αυτό το είδος αυτοκινήτου, αλλά χαιρόμαστε που υπάρχει. Αναμένεται να βγει προς πώληση το 2026. 


Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη