Αυτό είναι το νέο ηλεκτρικό Renault 5 (+video)

Η Stellantis κοντά σε κλείσιμο των Lancia-DS-Chrysler και Dodge

Είναι γεγονός πως οι εξαγορές, οι συγχωνεύσεις και οι συνέργειες μεταξύ των εταιριών έχουν σχεδόν πάντα παράπλευρες απώλειες. Είτε μιλάμε για εταιρίες λιανεμπορίου είτε για αυτοκινητοβιομηχανίες, όλες οι  συνεργασίες έχουν κοινό παρονομαστή την μείωση εξόδων και την αύξηση των κερδών. Και εννοείται πως αυτό από μόνο του δεν είναι κακό αλλά στην περίπτωση που επηρεάζονται εργαζόμενοι εκεί είμαστε κάθετα αντίθετοι.

Και ειδικότερα στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι συγχωνεύσεις στατιστικά οδηγούν σε απώλειες θέσεων εργασίας αλλά και κατάργηση πολλών μοντέλων. Στην περίπτωση της Stellantis όμως τα πράγματα είναι ακόμη πιο σοβαρά.

Ο νέος όμιλος που πλέον υφίσταται κανονικά και σε πλήρη νομική μορφή προέκυψε από την συνένωση των PSA και FCA και αυτή την στιγμή είναι ο 4ος μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο. Ούτε λίγο ούτε πολύ, η νέα υπερ-εταιρία έχει στην κατοχή της 14 μάρκες αυτοκινήτου. Ξεκινώντας από τις Peugeot, Citroen, DS, Opel, Vauxhall, Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Maserati και καταλήγοντας στις αμερικανικές Jeep, Dodge, Chrysler και Ram.

Το πρόβλημα είναι πως σύμφωνα με ρεπορτάζ του Associated Press, οι μέτοχοι της Stellantis σκέφτονται πολύ έντονα τον περιορισμό των εξόδων και το κλείσιμο κάποιων εταιριών. Συγκεκριμένα με ξαφνικό θάνατο απειλούνται άμεσα η Lancia που έχει μείνει μόνο με το Ypsilon και αυτό εντός Ιταλίας, η DS που δεν τα πάει και τόσο καλά στις πωλήσεις, η Chrysler που βρίσκεται στην αγορά μόνο με 2 γερασμένα μοντέλα και η Dodge που με τα αρκετά ενεργοβόρα αυτοκίνητά της φαίνεται πως βγαίνει και αυτή εκτός κάδρου.

Και αν κάποιος σκεφτεί, "εντάξει, στην Αμερική δεν μας νοιάζει τι γίνεται", τότε τι πρέπει να πούμε για τη Lancia; Ότι το κλείσιμο της ήταν προδιαγεγραμμένο  αφού προτιμήθηκε να σωθεί η Alfa Romeo (και αυτό με αμφίβολα αποτελέσματα), ή πως η DS δεν είναι τίποτα άλλο πάρα ένα φάντασμα του παρελθόντος;

Όπως και να έχει, όσοι πίστευαν πέρσι οτι η συνένωση PSA-FCA θα έφερνε αισιοδοξία στις επιμέρους εταιρίες, μάλλον έχουν απογοητευθεί. Εμείς ελπίζουμε να διαψευσθεί τελικά το ρεπορτάζ αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο φαντάζει δύσκολο...

Σχόλια