Το λες και έκπληξη! Ή κάτι σαν έκπληξη τέλος πάντων. Ο Ισπανός Dani Sordo με συνοδηγό τον Carlos Del Barrio οδηγώντας Hyundai i20WRC πήρε τη νίκη στο χωμάτινο Ράλλυ Σαρδηνίας!
Και δεν ήταν ακριβώς έκπληξη καθώς όλο το τριήμερο ο Sordo φάνηκε να ελέγχει το ρυθμό του αγώνα κρατώντας πίσω τον ¨μισητό¨αντίπαλο Sebastien Ogier αλλά και γιατί το είχε ξανακάνει πέρσι στον ίδιο αγώνα.
Προφανώς και ο Sordo είναι ο ιδανικός οδηγός κάθε αγωνιστικής ομάδας που αναλαμβάνει να κάνει τη βρώμικη δουλειά. Βγαίνει από τον ¨πάγο" όποτε χρειαστεί και ακολουθεί πιστά τις οδηγίες του team manager. Σίγουρα είναι τυχερός ο Andrea Adamo που έχει έναν τόσο ικανό οδηγό στις τάξεις της Hyundai.
Και όχι μόνο αυτό. Όλο το ράλλυ φαντάζει ιδανικό για την ομάδα του Alzenau αφού και ο ¨πολύς" Thierry Neuville με τον Nicola Gilsoul επίσης με i20WRC τερμάτισαν τελικά στη 2η θέση κόβοντας πολύτιμους βαθμούς από τους 3ους Ogier-Ingrassia με Toyota Yaris WRC.
Και αυτό μετά από επικές μάχες και εναλλαγές θέσεων μεταξύ των 2 πιλότων με την τελική τους διαφορά να είναι μόλις 1 δευτερόλεπτο! Ναι καλά διαβάσατε. Μετά από 16 ειδικές διαδρομές και 239 αγωνιστικά χιλιόμετρα οι 2 οδηγοί είχαν διαφορά 1''. Αυτό δείχνει φυσικά και το επίπεδο της τέχνης τους!
Τέταρτοι οι Elfyn Evans-Scott Martin με Toyota Yaris WRC όπου ο αγώνας τους δεν πήγε ποτέ όπως πραγματικά θα ήθελαν. Παρ΄ όλα αυτά παραμένουν στη μάχη για τον πρώτο τους Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Κάτι που δεν ισχύει για τον περσινό πρωταθλητή Ott Tanak και Martin Jarveoja με Hyundai i20WRC που στην 6η θέση μένοντας πίσω στην κατάταξη βλέπει τις ελπίδες του για τον τίτλο να μειώνονται σε σημαντικό βαθμό.
Ανάμεσα σε Evans και Tanak όμως, στην 5η θέση ήταν η δεύτερη θετική έκπληξη του ράλλυ. O Φιλανδός Teemu Suninen με την "παλιά καραβάνα" Jarmo Lehtinen συνοδηγό και το Ford Fiesta WRC της M-Sport κρατούσαν ακόμη και την πρώτη θέση του αγώνα την Παρασκευή. Σίγουρα μια τέτοια επίδοση του νεαρού είναι αυτό που όλοι περιμένουμε από αυτόν και στο μέλλον!
Άλλωστε δεν είμαστε λίγοι εμείς που πιστεύουμε στην "Αγία Τριάδα" Ford-MSport-Φιλανδία...
Αντίθετα στους άτυχους του ράλλυ συγκαταλέγεται ο έτερος Φιλανδός Esapekka Lappi πάλι με Fiesta WRC όπου και εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα μόλις στη 2η ειδική. Την ίδια τύχη είχαν και οι Katsuta-Barritt με Yaris WRC στην 4η ειδική.
Με μόλις δύο ράλλυ να απομένουν και μάλιστα και τα 2 να είναι με ιδιαίτερα "tricky" χαρακτηριστικά, το ασφάλτινο και απίστευτα γρήγορο Rally Ypres στο Βέλγιο και το Rally Monza που θα θυμίζει κάτι από Rally Cross, όλα είναι ανοιχτά για το Πρωτάθλημα Οδηγών.
Σαφές προβάδισμα έχουν οι Evans και Ogier αλλά και ο Neuville ακολουθεί από κοντά. Στο κόλπο όμως παραμένει και ο Tanak αφού με 2 καλά αποτελέσματα σε συνδυασμό με αστοχίες των πρώτων έχει βάσιμες ελπίδες. Το πρόβλημα για τον Εσθονό είμαι όμως πως δεν κρατά την τύχη στα χέρια του καθώς εξαρτάται πλέον και από τα αποτελέσματα των αντιπάλων του.
Στους Κατασκευαστές από την άλλη, η μάχη μεταξύ Toyota και Hyundai θα πάει μέχρι τέλους αφού τις δύο ομάδες χωρίζουν ελάχιστοι βαθμοί και μπροστά στα δύο άγνωστα ράλλυ όλα τα ενδεχόμενα είναι στο τραπέζι!
Επόμενο ραντεβού λοιπόν για το WRC στο Βέλγιο στις 19 Νοεμβρίου και το απρόβλεπτο Ypres Rally. Όσοι παρακολουθούν το Βελγικό Πρωτάθλημα Ράλλυ (BRC), γνωρίζουν ότι πρόκειται για έναν πολύ δύσκολο αγώνα με καλής ποιότητας οδόστρωμα. Χαρακτηριστικό του οι δαιδαλώδεις πολύ στενές διαδρομές και οι άπειρες κλειστές στροφές που βγάζουν απευθείας στα...χαντάκια ή στα χωράφια στην καλύτερη περίπτωση..
Μείνετε συντονισμένοι.